Jdi na obsah Jdi na menu
 


Média

Příspěvky

Mediální Perly posledního listopadového týdne

30. 11. 2013

| Komentářů: 0

| Rubrika: Média

perly-tydne-001.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Co jste možná četli, slyšeli, co jste možná taky nečetli a přeslechli....

 

Česká žurnalistika: Nastává konečná pro noviny, časopisy a média vůbec?

14. 11. 2013

| Komentářů: 0

| Rubrika: Média

media.jpgBakala čistí ještě nedávno zalidněné redakce svých titulů jako Arnold Scharzenegger šestihlavňovým kulometem nepřátele v americké džungli. Babiš propouští jednoho zasloužilého redaktora MaAfry za druhým a na další stovky z jeho čerstvě nakoupených titulů výpověď nenechá dlouho čekat. Česká mediální sféra se točí v začarovaném kruhu a čím víc maitelé titulů šetří a propouštějí, tím se situace a konkurenceschopnost novin (ale i televizí a rádií) snižuje. Málokdo si uvědomuje, že vyrábět noviny tak, že si ráno sednu k počítači a opíšu (vykjradu) myšlenky jiných, nic originálního nevymyslím. Je to podobné, jako kdyby Zdeněk Pohlreich inzeroval na dveřích své kavárny Imperial exklizivní a originální česká jídla, koblihy a kafe, ale ve skutečnosti měl v kuchyni jen mikrovlnku, kde ohřívá krabičkové pokrmy akafe donesené z fastfoodu. Návštěvníci by na to setsakramentsky rychle přišli. Česká média už v této pozici jsou, a ne krátce.

 

Berlusconizace českých médií

5. 11. 2012

| Komentářů: 2

| Rubrika: Média

fotografie-0075.jpg

Andrej Babiš si pořídil týdeník 5+2 dny, o jeho zprostředkovaném (či přímém) vlivu v soukromých televizích Metropol a Pětka se diskutuje. Reklamní magnát Jaromír Soukup si pořídil týdeníky Týden, Instinkt, Euro a další a také televizi Barrandov. Poslanec a bývalý ministr vnitra Radek John, který do Soukupovy TV Barrandov nastupuje jako šéf publicistiky, zřejmě připravuje publicistický pořad typu Na vlastní oči.